Prowadzisz małą firmę i szukasz sposobów na zautomatyzowanie obsługi klienta? Pozwala to na usprawnienie tego obszaru prowadzonej działalności, zwiększenie skuteczności działania oraz na redukcję kosztów. W tym artykule zebraliśmy dla Ciebie kilka inspirujących porad, jak zautomatyzować obsługę klienta w mniejszych firmach. Zapraszamy do lektury.
Dlaczego warto postawić na automatyzację w obsłudze klienta?
Jest przynajmniej kilka powodów, dla których warto postawić na automatyzację komunikacji w obszarze obsługi klienta. To przede wszystkim sposób na wygenerowanie realnych oszczędności, które obejmują zarówno czas, jak i finanse. Ponadto pomaga to w poprawie jakości obsługi klienta. Konsumenci szybciej otrzymują odpowiedzi na swoje zapytania, co wpływa na ich zadowolenie ze świadczonych usług oraz zwiększa szansę na to, że ponownie z nich skorzystają lub polecą je innym osobom. Rozwiązania automatyzujące obsługę klienta umożliwiają redukcję zatrudnienia w tym obszarze i jednoczesne zwiększenie ilości obsługiwanych zapytań. Jak widać, korzyści jest bardzo wiele.
Wdrożenie sztucznej inteligencji do komunikacji
W ostatnich latach obserwujemy zintensyfikowane działania ukierunkowane na wdrażanie sztucznej inteligencji w obsłudze klienta. Wykorzystywana jest ona m.in. do automatyzacji komunikacji. Tu doskonale sprawdzają się m.in. voiceboty i chatboty. Ponadto narzędzia oparte o AI pozwalają na pogłębioną analitykę gromadzonych danych w czasie rzeczywistym oraz odciążają fizycznych konsultantów. Obecnie sztuczna inteligencja z powodzeniem przejmie sporą liczbę powtarzalnych zapytań i odpowie na nie bez udziału człowieka. Ten wchodzi do kontaktu dopiero wtedy, gdy jest to konieczne. To nieocenione wsparcie w komunikacji, dlatego warto stawiać na odpowiednio wdrażane voiceboty i chatboty nawet w mniejszych organizacjach.
Kompleksowy i funkcjonalny system contact center

Co jeszcze usprawnia proces obsługi klienta i umożliwia jego automatyzacje? Z pewnością jest to dedykowane oprogramowanie call center. Zakres jego funkcjonalności warto dostosować do specyfiki biznesu oraz realnych potrzeb przedsiębiorstwa. Dobrej jakości software obejmuje m.in.:
- prosty w obsłudze interfejs;
- dostęp do raportów i statystyk;
- rozbudowane kolejkowanie i priorytetyzację połączeń;
- nagrywanie komunikatów głosowych;
- obsługę przekierowań na pocztę głosową;
- kierowanie połączeń do konkretnego specjalisty;
- otwarte API i szeroki potencjał integracji.
To tylko kilka funkcjonalności, na które warto zwrócić uwagę w procesie doboru oprogramowania call center do swojego biznesu. Oczywiście decyzja w tym zakresie ma charakter indywidualny. Jedno jest pewne. Dobry software pomoże Ci w automatyzacji obsługi klienta nawet w małej firmie. Świetnym tego przykładem jest system EasyCC.
Automatyzacja w obszarze marketingu i sprzedaży
Obsługa klienta to również prowadzenie działań marketingowych i sprzedażowych. W tym obszarze również jest możliwa automatyzacja. Stosuje się tu szereg narzędzi, w tym m.in. rozwiązania do e-mail marketingu czy też powiadomień SMS i push. Automatyczne wysyłanie tego typu wiadomości pozwala na szybsze i skuteczniejsze dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Jednocześnie umożliwia zaoszczędzenie czasu i odciąża specjalistów ds. marketingu i sprzedaży, którzy mogą zaangażować się w inne działania rozwijające biznes.
Integracja systemów jest bardzo ważna
W kontekście automatyzacji obsługi klienta niezwykle ważna jest integracja systemów wykorzystywanych w obrębie przedsiębiorstwa. Stworzenie jednego ekosystemu umożliwia sprawniejsze zarządzanie działem obsługi klienta oraz automatyczne przesyłanie danych pomiędzy różnymi działami w firmie. Wybierając system do call center, CRM, e-mail marketing oraz inne narzędzia, koniecznie zwróć uwagę na potencjał ich integracji. Pomaga w tym m.in. otwarte API. Zadbaj o to, a jeszcze lepiej zorganizujesz infrastrukturę technologiczną w małej firmie i sprawniej obsłużysz swoich klientów.
Postaw na narzędzia EasyCall
Szukasz zaufanego partnera w obszarze narzędzi do automatyzacji obsługi klienta? Koniecznie zapoznaj się z ofertą przygotowaną przez EasyCall. Firma ta od lat wspiera przedsiębiorców z różnych sektorów. Oferuje m.in. voiceboty AI, chatboty, wirtualnych asystentów, system IVR, system EasyCC i inne rozwiązania technologiczne. Każde wdrożenie jest szyte na miarę. Skontaktuj się z ekspertem EasyCall. Ten zapozna się z Twoimi potrzebami i specyfiki biznesu, a następnie przygotuje dla Ciebie indywidualną ofertę współpracy.