Jak zorganizować pracę zdalną za pomocą samego telefonu?

Choć dla wielu jeszcze do niedawna praca w pełni zdalna była abstrakcją, dziś decyduje się na nią coraz więcej osób. Pojawia się więc pytanie: czy można efektywnie pracować zdalnie, używając tylko telefonu? Odpowiedź brzmi tak, pod warunkiem że wykorzystasz odpowiednie aplikacje, zadbasz o porządek w dokumentach (w tych wirtualnych to równie ważne, co w zwykłych!) i dostosujesz sposób pracy do możliwości urządzenia.

Jakie aplikacje są niezbędne do pracy zdalnej na telefonie?

Zanim przystąpisz do pracy zdalnej na smartfonie, zadbaj o to, abyś miał odpowiedni sprzęt. Przyda Ci się solidny telefon z dużą ilością pamięci, mocnym procesorem i dobrą baterią, taki jak Samsung Galaxy S24 Ultra.

Podstawą organizacji pracy zdalnej na smartfonie, są odpowiednie aplikacje, które zastąpią Ci te dostępne na komputerze. Na pierwszym miejscu przyda Ci się pakiet biurowy. Co kryje się pod tym pojęciem?

Wszelkiego rodzaju aplikacje, które umożliwiają edytowanie dokumentów: edytory tekstowe, arkusze kalkulacyjne i aplikacje do tworzenia prezentacji. Tu warto skorzystać z pakietu Microsoft Office lub aplikacji od Google.

Do komunikacji świetnie sprawdza się Slack, Teams i Zoom. Dzięki nim możesz rozmawiać z członkami zespołu i klientami, możesz organizować wideokonferencje, ale masz też szybki dostęp do plików i wątków tematycznych.

Jeśli prowadzisz projekty zespołowe, przyda Ci się również aplikacja do zarządzania zadaniami. Może to być Trello lub Asana. Dzięki nim szybko przypiszesz zadania, ustalisz ich termin i będziesz mógł monitorować postępy prac. Do mierzenia czasu pracy warto wykorzystać Toggle Track, który zmierzy, ile dane zadanie zajęło i umieści je na osi czasu danego dnia.

Jak zadbać o organizację czasu i zadań?

Smartfon może być skutecznym centrum zarządzania czasem. Przede wszystkim warto korzystać z kalendarza Google lub Outlook. Ustawiaj sobie przypomnienia, organizuj też bloki czasowe na poszczególne zadania. Pomocne będą też aplikacje takie jak To Do, Tick Tick lub Todoist. Pozwalają one na tworzenie zadań dziennych i tygodniowych z priorytetami i powiadomieniami.

Choć jest to opcjonalne, warto rozważyć metody zarządzania czasem. Tu sprawdza się technika pomodoro. Możesz podzielić wówczas dzień na 25-minutowe bloki pracy z przerwami. Zwiększa to efektywność i skutecznie zapobiega wypaleniu.

Jak zorganizować miejsce pracy mobilnej?

Nawet jeśli zdecydujesz się na pracę z użyciem smartfona, to, w jakim otoczeniu pracujesz, nadal ma znaczenie. Przede wszystkim postaw na ciche miejsce z dobrą jakością sieci. Przyda Ci się uchwyt na telefon lub prosty statyw. Dzięki temu ustawisz urządzenie na wysokości wzroku.

Słuchawki z mikrofonem poprawią jakość dźwięku, a naładowany powerbank zadba o baterię smartfona w podróży. Jeśli często przesyłasz pliki między urządzeniami, skorzystaj z chmury: Google Drive, Dropbox lub OneDrive dadzą Ci wygodny dostęp do dokumentów niezależnie od miejsca, w jakim się znajdujesz. Wystarczy dostęp do sieci!

Jak zwiększyć efektywność pracy mobilnej?

Warto ograniczyć powiadomienia. Ustaw tryb skupienia lub wycisz aplikacje niezwiązane z pracą. Podziel dzień na bloki tematyczne: np. rano możesz sprawdzać maile i delegować zadania, w południe realizować własną listę zadań, a pod koniec dnia przegadać miniony dzień z zespołem, aby ewentualnie wyeliminować jakieś niejasności co do zadań.

Artykuł sponsorowany

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *